خبرهای داغ:

شهید فتح الله ساکی زاده؛ ۳۹ سال جاودانگی 

پیکر پاک و مطهر شهید جاوید الاثر فتح الله ساکی پس از گذشت ۳۹ سال هنوز شناسایی و به ایران اسلامی بازنگشته است، اما سنگربانان مقاوم کرخه و دز در ۸ سال دفاع مقدس هر سال خاطره این شهید والا مقام را گرامی می‌دارند.
کد خبر: ۹۶۲۱۱۹۳
|
۲۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۱:۳۱

شهید والا مقام فتح الله‌ ساکی زاده که هم زمان با آغاز مبارزات مردمی علیه رژیم طاغوت دیده به جهان گشود، پیش از شهادت به امام راحل خود لبیک گفته و در در دوران جوانی نامی نیک در این عرصه از خود به یادگار گذاشت و پس از آغاز حمله نظامی رژیم بعث به ایران اسلامی همراه با دیگر جوانان سرزمین یک هزار شهید اندیمشک پای به عرصه دفاع و مقاومت گذاشت.

وی که در آن دوران از خود چهره‌ای بسیار صبور، شکیبا و خوش اخلاق بود و البته شوخ طبع به تصویر کشیده بود و به مسائل دینی تسلط خوبی داشت و پس از عضویت در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان جانشین واحد بسیج شهرستان دورود انتخاب و پس از آن نیز به عنوان فرمانده واحد بسیج شهرستان دورود منصوب شد.

مسئولیت سازماندهی و عملیات بسیج، مسئول آموزش نظامی بسیج دورود، مسئول عقیدتی سیاسی بسیج دورود، فرمانده گردان ویژه محرم تیپ ۷۲ رزمی به خدمت‌رسانی به رزمندگان اسلام و شهروندان مؤمن استان‌های لرستان و خوزستان و ایران اسلامی از جمله سوابق شاخص این جوان رشید شهر حماسه ساز شش مهر و چهارم آذر در دفاع از آرمان های امام راحل و مقام معظم رهبری در ۸ سال دفاع مقدس است.

 فرمانده جاویدالاثر گردان ویژه محرم تیپ ۷۲ رزمی در ۲۵ مردادماه سال ۱۳۶۴ و در منطقه عملیاتی چنگوله (بین دهلران و مهران) پس از رشادت های گسترده در دفاع از میهن خود، دعوت حق را لبیک گفت و در حالی که لباس سبز پاسداری از انقلاب شکوهمند اسلامی را به تن داشت به هم رزمان شهیدش پیوست تا نام جاودان از خود در تقویم ایران اسلامی ثبت و جلوه گر نماید.

پیکر پاک و مطهر شهید عالی قدر فتح الله ساکی پس از ۳۹ سال هنوز شناسایی و به میهن اسلامی بازنگشته است اما مردم اندیمشک و خوزستان هنوز رشادت های این جوان رشید خود را فراموش نکرده است و هر سال و در سال روز عملیات عاشورای ۲ دور هم گرد آمده و یاد و خاطر فرزندان شهید خود را گرامی می دارند.

شهید والا مقام فتح الله ساکی در جبهه های حق علیه باطل به رزمنده ای خنده رو و دائم الوضو شهرت داشت و بیش از اعزام به جبهه نیز به تکریم خانواده توجه ویژه داشت و همراه احترام به پدر و مادر خود و مردم داری اهتمام می ورزید‌ تا مردم اندیمشک پس از ۳۹ سال هنوز منتظر بازگشت این جوان رشید خود باشند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار